donderdag 29 november 2012

Dt bijdrage Hobbyshop Favoriet

Parelketting

Hallo allemaal,
Later als dat jullie van me gewend zijn mijn DT bijdrage.
Het wilde me niet lukken met het foto maken.
Iedereen heeft wel eens van die dagen denk ik.
Ik heb voor een ketting gemaakt met 2 draden, knijpkralen, parels,
katol en een sluiting.

In het midden zit een grote groene parel, daarna van
uit het midden naar boven een steeds grotere parel
De parel zit tussen 2 knijpkralen. Hierdoor blijft deze vastzitten
en lijkt het net of deze zweeft.
De parel in het midden heeft 2 draden en de andere parels zitten
op een enkele draad.
Als je al de parels er aan hebt zitten doe je ongeveer 3 cm vanaf het
eind aan biede kanten een knijpkraal,dan het kalot.
Voor dat je de kalot dicht maakt doe ik voor de stevigheid nog
een knijpkraal (evt. kan je er ook nog sieradenlijm bij)
Aan de kalot bevestig je vervolgens de sluiting.
 
 
Deze ketting is gemaakt met 2 draden.
Dit kan ook met 3 of 4 draden.
De gebruikte materialen kunt u hier vinden:
Graag tot de volgende keer.

1 opmerking: